среда, 25. фебруар 2015.

Tri stuba za bolje rezultate u turizmu

Tri stuba na kojima mora biti baziran zaokret u turizmu Srbije su: zakonodavni okvir, razvoj turizma i promocija. 


Prvi stub: Zakonodavni okvir
Promena zakona i svih drugih podzakonskih akata kako bismo kvalitetan okvir za ostvarivanje značajnijih prihoda od turizma i bužetskog priliva. Ovo se ne odnosi samo na zakon o turizmu već i drugim pravnim aktima kako na republičkim nivou tako i nivou opština ili gradova koji su značajnije turističke destinacije.

Drugi stub: Razvoj turizma
Moramo imenovati ko će biti odgovoran za sprovođenje strategije i budućeg akcionog plaa razvoja turizma. Kao što sam ranije pisala, to može biti ministarstvo, deo u TOS-u ili neka nova institucija. Ko god, ali se mora znati ko na tome radi i ko za to odgovara. Zbog svog značaja ne samo u ekonomiji već i socijalnim pitanjima, turizam ne može biti prepušten stihijskom razvoju, već njegovim razvojem mora biti stručno rukovođeno. Odgovorni za razvoj turizma bi morali napraviti i međusektorsku povezanost kako bi i druga ministarstva i institucije delovale u sinergiji.
Prioriteti u razvoju se mogu i trebaju definisati prema broju turističkih poseta, priihoda ali i uvažavanjem turističkih radnika i turista. U tom cilju ministarstvu predlažemo istraživanje "Šta nedostaje na turističkim destinacijama u Srbiji".

Treći stub: Promocija
Promocija mora pratiti turističku ponudu. Ne možemo praviti promociju radi promocije, trendova i sl. a da iza nje ne postoji i turistički proizvod. Strategija i Akcioni plan treba da definišu šta je to što ćemo razvijati a zatim i promovisati u narednom periodu. Zato mora postojati bolja saradnja između TOS-a i svih ostalih (od turističkih organizacija do turističkih receptivnih agencija). Promocija treba da bude konkretnija, prema ciljnim tržištima sa izabranim turističkim proizvodima, jasno definisana i usmerena kako prema B2B (biznis) tako i prema B2C (direktni potrošači).

Нема коментара:

Постави коментар

Hvala na komentaru!