понедељак, 12. август 2013.

Подстицаји и субвенције за туристичке агенције и друге субјекте у туризму Војводине

У фебруару је Секретаријат за привреду Извршног већа Војводине основао Савет за туризам, са циљем да се кроз савет креирају стратешки правци развоја туризма Војводине и дају предлози подршку овом сектору. Заиста ми је част да сам позвана да дам свој допринос у раду овог Савета. Чланство у савету није плаћено и није ничим условљено. 


У јуну смо усвојили први документ као стратешки правац а током лета требало је да се разраде одређени сегменти. Мој задатак је био да направим предлог за подстицаје и субвенције за туристичке агенције и друге субјекте, пружаоце услуга у туризму. 
Пошто се много овога може применути и на Републику или послужити одређеним општинама за идеје како стимулисати довођење туриста, одлучила сам да овај документ објавим овде. 


Draft verzija  
Израдити критеријуме за успостављање мреже и подршку туристичким агенцијама и другим организацијама које се претежно баве рецептивном туризмом на локалном и регионалном нивоу.
Успоставити механизам финансијске подршке домаћим агенцијама и другим организацијама у циљу довођења већег броја гостију у Војводину. Предвидети стимулативне мере за агенције из централне Србије, као и иностране агенције за промовисање и упућивање туриста у Војводину.
Израдити базу рецептивних туристичких агенција и њихових потреба за подршком
Израдити критеријуме и индикаторе који сврставају туристичку агенцију у рецептивну
Обезбедити подршку у развоју нових туристичких програма и промоцији туристичких аранжмана ових агенција
Обезбедити подршку јачању пословних капацитета  како агенција тако и других пружалаца услуга. 
Обезбедити подстицаје за учешће на сајмовима, догађајима B2B састанцима, при анимирању туроператора


Очекивани резултати: повећање продатих групних аранжмана, повећање девизног прихода, број ноћења, ... //доказ о оглашавању, медија план, број доведених новинара и туроператора, ... све се ово може разрадити до танчина да би се избегле злоупотребе
Индикатори за мерење ефеката: Наплаћени аранжмани за туре које су креиране, ...


U tabeli su dati predlozi koji se odnose na različite metode podsticaja kao i za različite vrste turizma. Primaoci podsticaja nisu samo turističke agencije već i drugi subjekti.

Vrsta turizma

Primalac podsticaja
Podsticaji za dovodjenje grupa iz inostranstva
Podsticaji za promtivne akivnonsti (50% učešča) (internet marketing, oglašavanje u stranim publikacijama ili publikacijama namenjenim ino tržištu, prevodjenje materijala)
Receptivne turističke agencije sa terittorije Vojvodine
Podsticaji za kreiranje novih turističkih proizvoda (unapredjenje turističke usluge pružalaca usluga, edukacije, nabavka opreme manje vrednosti za izvodjenje programa) (Hrvati daju 50%, najviše do 2.500 eur)
Za učešće na B2B susretima  i work shopovim, sajmovima i značajnim dogadjajima iz branše, učešće u medjunarodnim turističkim organizacijama (maskimalan iznos usloviti sa recimo procentom u odnosu na devizni prihod koji agencija ostvaruje)

Organizovanje promo tura za novinare i turoperatore iz inostranstva (definitivno najisplativije!!!).
Receptivne agencije iz Vojvodine i Beograda *
Naknade na osnovu broja dovedenih turista ili naknada na osnovu iznosa uplaćenog poreza od tura ili naknada na osnovu daljine odakle su došli turisti (Hrvatska) ili prevozno sredstvo kojim su došli (Makedonija). To može biti razradjeno i tako da se napravi razlika u naknadama za jednodnevne i višednevne boravke.
Turoperatori  koje nisu sa teritorije Vojvodine   i Receptivne agencije iz Vojvodine
PR, brendiranje i lobiranje na ino tržištu
Angažovanje stručnjaka za marketing i PR u turizmu na odredjenim tržištima (maksimalan iznos na godišnjem nivou do 10.000 eur) - samo za vojvodjanske receptivne turoperatore – ili da pokrajina plati a da ljudi rade za sve nas. (njihovo iole vredno angažovanje ne košta bez 4-5 hiljade po tržištu ili zemlji na kojoj bi nas zastupali (PR aktivnosti i kontakt sa turoperatorima).
Direktno plaćanje ili preko TOV-a ili receptivnih agencija iz Vojvodine
Za domaće i ino grupe: Za višednevne ture, minimum 3 noćenja, samo za organizovane grupe preko 10
10 eur po osobi po noći, samo u objetima koji su 4 i 5*, Usloviti obaveznim plaćanjima boravišnih taksi
Turističke agencije, posredno i hotelijeri kojima bi se punili kapaciteti (plus što bi ovo motivisalo hotele manjih kategorija da unapredjuju kvalitet i dižu kategorizaciju)
Đačke ekskurzije
2 eur po detetu po danu
Turističke agencije, bez obzira na mesto sedišta
1000 din dnevno za angažovanje lokalnih animatora, mladih ljudi koji žive na selu koje bi obučili za rad sa decom – da ne budu na trošku agencije a i da agencija ima više razloga da pozove djake na selo. ( u prvoj godini bi mogli očekivati do 100 takvih ekskurzija maksimum).
Mladi, ne zaposleni koji bi prošli obuku za animatore
Za vikend turizam, sve vrste smeštaja
poklon vaučer u iznosu od 1000 din koji bi se davao turistima (to može da se uradi i sa nekim lancem benzinskih pumpi pa da bude vaučer za gorivo),
Direktni klijenti
Salašarski turizam i turizam na selu, uz još neke uslove

Plaćeni doprinosi, na koje bi imala pravo domaćica salaša u naredne tri godine (uz možda uslov odredjene investicije)
Domaćica salaša ili domaćinstva kojem je poljoprivreda osnovni izvor prihoda, a turizam dodatni
Kroz Fond za razvoj AP Vojvodine ili Garancijski fond AP Vojvodine omogućiti dobijanje povoljnih kredita za ulaganja u smeštajne kapacitete na selu (primer Hrvati: 10-300.000 eur krediti, 3 godine grace period i 1% kamata, a krediti su na 15 godina).
Investitori, vlasnici smeštajnih objekata
Sela iz projekta Bogatstvo različitosti i neke manifestacije
Subvencionisanje izleta za fiksni broj izleta (na primer 17 sela, 17 subvencionisanih izleta po 25.000 din) isto i za neke manifestacije, jer će svi sigurno potrošiti tamo više od tog novca. (ili za svaku agenciju po odredjen broj izleta, polasci iz BG i NS).
Turističke agencije / organizatori manifestacija

* Omogućiti ovo svim najvažnijim receptivnim agencijama Srbije (nema ih više od 10)! Možda po formuli da 5-6 agencija koje su značajne a sedište im je u BG dobiju pokriće troškova u iznosu do 1000 eur za study promo ture u Vojvodinu (može ih biti više sa manjim brojem ljudi ili manje sa većim brojem ljudi), a vojvodjanskim agencijama omogućiti do 5.000 eur ili opet u zavisnosti od deviznog priliva. (Ali nas nema mnogo –4 – 5 agencija koliko znam).

Ostali podsticaji:
-          Da se kreiraju podsticajne mere za nabavku brodova za krstarenja i izlete po Dunavu, Tisi, Savi, ... (postoji tražnja, nema ponude).
-          Da se omogući nabavka sredstava za pružanje dodatnih turističkih usluga (biciklova, čamaca i opreme za rafting ili sl.)
-          dodelu sredstva turističkim projektima i projektima koji imaju uticaj na podizanje kvaliteta turističke ponude a kojima su prethodno odobrena sredstva iz predpristupnih fondova EU I drugih medjunarodnih fondova
-          Da se kreiraju podsticaji za uvodjenje EU standarda, zelenih tehnologija u hotele i restorane kao i pristup za invalide (na ovome sve više insistiraju strani turoperatori)
-          Da se kreiraju programi za obezbedjenje finansijskih sredstava za projekte koji dobiju podršku od  IPA fondva
-          Zapošljavanje mladih kroz plaćenu jednogodišnju praksu u agencijama i hotelsko ugostiteljskim objektima
-          Podrška osnivanju kampova na definisanim lokacijama – konkurs za zainteresovane porodice sa mnogo dece – njih pozvati da konkurišu i odobriti sredstva ali na lokacijama koje klaster ili neko drugi ustanovi da bi bili pogodni (10 kampova za 2014.g.) – pomoć u edukaciji i svemu drugom
-          Klaster da organizuje incoming work shop i fam ture za turoperatore iz regiona
-          U nekim zemljama su subvencije i za prevoz od aerodroma do grada (Andora – aerodrom Barcelona), i Trentino iz Venecije, tj. to organizuju te TO odnosno gradovi

-          Kreirati podsticaje za velike investitore u turizam

Нема коментара:

Постави коментар

Hvala na komentaru!