уторак, 13. август 2013.

Podsticaji za osnaživanje promocije turističkog proizvoda „Bogatstva različitosti“

Od Sekretarijata za privredu Izvršnog veća Vojvodine sam, kao člana Saveta za turizam, dobila "zadatke" da uradim nekakva planska dokumenta. Ovo konkrentno nije traženo ali smatram da treba da bude deo nekog novog plana za razvoj turizma u Vojvodini. 
Da li će išta od toga biti primenjeno pokazaće vreme. Moje dalje nadležnosti prestaju. 



Kreiranju turističkog proizvoda Bogatstvo različitosti se mora pristupiti sa različitih aspekata. Ovde su neke od najvažnijih:

Podrška klasteru da se kreiraju različiti programi namenjeni različitim ciljnim grupama (u saradnjis a PMF-om)
      U cilju razvoja đačkog turizma – neophodno izvršiti adekvatne pripreme na realizaciji programa, U selima pripremiti animatore, lokalne vodiče i organizatore programa 
(klaster)
      Nephodno podstaći turističke agencije koje se bave ovom vrstom turizma da u svojim ponudama uvrste i posete ovim selima (kroz predložene subvencije) 
      Organizovati promotivne ture za te agencije ali i učitelje i direktore škola (klaster) 
      U svakom selu pojedinačno kreirati sadržaje i programe namenjene đacima po uzrastima (u saradnji sa PMF-om i udruženjem učitelja Vojvodine) – subvencionisati u prve dve ili tri godine animatore iz sela kako taj trošak ne bi padao na trošak agencije 
      Uvezati ponudu sela sa ponudom okoline (zaštićena prirodna dobra, kulturni sadržaji i dr.)
      Obezbediti sve neophodne uslove za prihvat turista (negde nedostaje toalet, negde posudje, negde je potrebno obezbediti čamce, biciklove, nabavti fajaker i sl...) 
      Kreirati kampanju za posetu selima u cilju kupovine domaćih, tradicionalnih proizvoda “Pronadjite svog domaćina na selu” sa ciljem da se kreira navika odlaska na izlete na kojima bi se ljudi koji žive u gradskim sredinama snabdevali proizvodima direktno od seljaka. U kasnijoj fazi bismo mogli omogućiti da se proizvodi kupuju preko interneta, da se na internetu ostavljaju komentari kupaca i time omogući održivost projekta 
      Subvencionisati ove polaske sa pokrivanjem 100% troškova prevoza (kako bi izlet koštao 1200 dinara sa vodičem, ručkom i programom u selu). I organizovati adekvatnu promociju (svakog vikenda bi iz Beograda i Novog Sada moglo ići po najmanje jedan autobus) 
      Neophodno promovisati na svim nivoima - Kreirati tražnju – ulaganje u promociju 
      Organizovati fam ture za novinare i turoperatore iz zemlje i regiona 
      Kreirati podsticajne mere kojima bi se osnažili ili kreirali novi sadržaji u selima (kroz tematske konukurse za opštine i pružaoce turističkih usluga) 
      Organizovati permanentne edukacije sa različitim akterima iz sela 
      Za adekvatnu promociju na inostranom tržištu bilo bi neophodno angažovati i stručne ljude koji se bave PR-om u turizmu kako bi smo kreirali sliku koja će na najadekvatniji način biti predstavljena ino tržištu, jer kako reče jedna žena koja se u UK bavi rebrendingom: Kada bi znao svet o ovome (multikulturalnost u Vojvodini i Podunavlju), slika o Srbiji bi bila sasvim drugačija – predlog dat u tabeli
      Promocije na skupovima Udruženja učitelja Vojvodine 
      Sistemski uspostaviti saradnju sa njihovim TO, hotelima (koji bi dobili gotov adekvatan promo materijal) i kancelarijama za lokalni razvoj opština kako bi radili na projektima razvoja ovih sela ...

-          Sekretarijat za obrazovanje da da preporuku školama da se posećuju sela odabrana u projektu Bogatstvo različitosti 
-          Da se pokuša izurgirati (kod ministarstva ili već gde) da lokalne agencije mogu voditi na jednodnevne izlete do naših sela bez tendera (lokalne agencije – za ture koje su najdalje do 100 km od sedišta agencije) 
-          Organizovati promo ture za direktora osnovnih škola i učitelje (u saradnji sa Savezom učitelja Vojvodine) i predstaviti im sela Bogatstvo različitosti već sada tokom ove školske godine
-          Da u saradnji sa učiteljskim udruženjem organizujemo edukaciju našim selima oko programa za animaciju, plus edukacije za lokalne organizatore programa i lokalne vodiče i tako ih pripremimo za djački ali i druge oblike turizma. Jedan od edukatora da bude i čovek sa Katai salaša plus ljudi iz Čarobnog sela koji su sada bili deo programa UN za obrazovni turizam. 
-          Sva predavanja staviti na Riznicu Znanja – kako bi svima bilo dostupno 
-          Na NS i BG sajmu turizma odraditi prezentacije učiteljima – prethodno uraditi video materijal koji prikazuje aktivnosti za decu u tim školama – sad preko leta to odraditi. 

Нема коментара:

Постави коментар

Hvala na komentaru!