Od Sekretarijata za privredu Izvršnog veća Vojvodine sam, kao člana Saveta za turizam, dobila "zadatke" da uradim nekakva planska dokumenta. Ovo konkrentno nije traženo ali smatram da treba da bude deo nekog novog plana za razvoj turizma u Vojvodini.
Da li će išta od toga biti primenjeno pokazaće vreme. Moje dalje nadležnosti prestaju.
Kreiranju turističkog proizvoda Bogatstvo različitosti se mora pristupiti sa različitih aspekata. Ovde su neke od najvažnijih:
Da li će išta od toga biti primenjeno pokazaće vreme. Moje dalje nadležnosti prestaju.
Kreiranju turističkog proizvoda Bogatstvo različitosti se mora pristupiti sa različitih aspekata. Ovde su neke od najvažnijih:
Podrška klasteru da se kreiraju različiti programi
namenjeni različitim ciljnim grupama (u saradnjis a PMF-om)
• U
cilju razvoja đačkog turizma – neophodno izvršiti adekvatne pripreme na
realizaciji programa, U selima pripremiti animatore, lokalne vodiče i
organizatore programa
(klaster)
• Nephodno
podstaći turističke agencije koje se bave ovom vrstom turizma da u svojim
ponudama uvrste i posete ovim selima (kroz predložene subvencije)
• Organizovati
promotivne ture za te agencije ali i učitelje i direktore škola (klaster)
• U svakom selu pojedinačno kreirati sadržaje i programe
namenjene đacima po uzrastima (u saradnji sa PMF-om i udruženjem učitelja
Vojvodine) – subvencionisati u prve dve ili tri godine animatore iz sela kako
taj trošak ne bi padao na trošak agencije
• Uvezati ponudu sela sa ponudom okoline (zaštićena
prirodna dobra, kulturni sadržaji i dr.)
• Obezbediti sve neophodne uslove za prihvat turista (negde
nedostaje toalet, negde posudje, negde je potrebno obezbediti čamce, biciklove,
nabavti fajaker i sl...)
• Kreirati
kampanju za posetu selima u cilju kupovine domaćih, tradicionalnih proizvoda
“Pronadjite svog domaćina na selu” sa ciljem da se kreira navika odlaska na
izlete na kojima bi se ljudi koji žive u gradskim sredinama snabdevali
proizvodima direktno od seljaka. U kasnijoj fazi bismo mogli omogućiti da se
proizvodi kupuju preko interneta, da se na internetu ostavljaju komentari
kupaca i time omogući održivost projekta
• Subvencionisati ove polaske sa pokrivanjem 100% troškova
prevoza (kako bi izlet koštao 1200 dinara sa vodičem, ručkom i programom u
selu). I organizovati adekvatnu promociju (svakog vikenda bi iz Beograda i
Novog Sada moglo ići po najmanje jedan autobus)
• Neophodno promovisati na svim nivoima - Kreirati tražnju
– ulaganje u promociju
• Organizovati fam ture za novinare i turoperatore iz
zemlje i regiona
• Kreirati podsticajne mere kojima bi se osnažili ili
kreirali novi sadržaji u selima (kroz tematske konukurse za opštine i pružaoce
turističkih usluga)
• Organizovati permanentne edukacije sa različitim akterima
iz sela
• Za
adekvatnu promociju na inostranom tržištu bilo bi neophodno angažovati i
stručne ljude koji se bave PR-om u turizmu kako bi smo kreirali sliku koja će
na najadekvatniji način biti predstavljena ino tržištu, jer kako reče jedna
žena koja se u UK bavi rebrendingom: Kada
bi znao svet o ovome (multikulturalnost
u Vojvodini i Podunavlju), slika
o Srbiji bi bila sasvim drugačija –
predlog dat u tabeli
• Promocije
na skupovima Udruženja učitelja Vojvodine
• Sistemski
uspostaviti saradnju sa njihovim TO, hotelima (koji bi dobili gotov adekvatan
promo materijal) i kancelarijama za lokalni razvoj opština kako bi radili na
projektima razvoja ovih sela ...
- Sekretarijat
za obrazovanje da da preporuku školama da se posećuju sela odabrana u projektu
Bogatstvo različitosti
- Da
se pokuša izurgirati (kod ministarstva ili već gde) da lokalne agencije mogu
voditi na jednodnevne izlete do naših sela bez tendera (lokalne agencije – za
ture koje su najdalje do 100 km od sedišta agencije)
- Organizovati
promo ture za direktora osnovnih škola i učitelje (u saradnji sa Savezom
učitelja Vojvodine) i predstaviti im sela Bogatstvo različitosti već sada tokom
ove školske godine
- Da
u saradnji sa učiteljskim udruženjem organizujemo edukaciju našim selima oko
programa za animaciju, plus edukacije za lokalne organizatore programa i
lokalne vodiče i tako ih pripremimo za djački ali i druge oblike turizma. Jedan
od edukatora da bude i čovek sa Katai salaša plus ljudi iz Čarobnog sela koji
su sada bili deo programa UN za obrazovni turizam.
- Sva
predavanja staviti na Riznicu Znanja – kako bi svima bilo dostupno
- Na
NS i BG sajmu turizma odraditi prezentacije učiteljima – prethodno uraditi
video materijal koji prikazuje aktivnosti za decu u tim školama – sad preko
leta to odraditi.
Нема коментара:
Постави коментар
Hvala na komentaru!