Vest da bi uskoro iz Niša mogao poleteti prva low cost kompanija zvuči sjajno.
Moje mišljenje je da to:
1. mora biti sa destinacija odakle ima dosta naših iz tih krajeva (Nemačka, Švajcarska, Švedska, ...)
2. Turistička organizacija Niša i okolne TO, kao i turistički radnici (najviše mislim na hotelijere u gradu ali i Kopaoniku) u saradnji sa Turističkom organizacijom Srbije moraju učiniti dodatne napore da se na tim destinacijama Niš promoviše.
To znači plaćene i ne plaćene reklame po lokalnim i nacionalnim novinama, turističkim magazinima, bilbordi, study ture za novinare i turoperatore (u saradnji sa incoming agencijama) na kojima će se predstavljati Niš sa širom okolinom... sve ono što nije odradjeno kada je bila otvorena linija za Forli/Bolonju. O tome sam davno pisala ovde http://turizam-u-srbiji.blogspot.gr/2010/01/sajam-turizma-u-nisu-sta-je-cilj.html.
Takođe sam svojevreveno držala prezentaciju u Nišu, na koju zamislite, niko od niških turističkih radnika nije došao (bila je publika iz NS, BG, Sombora), gde sam predstavila moje viđenje promocije Niša na italijanskom turističkom tržištu. Da skratim, priča se svodila na to da se Niš predstavi kao centar balkanske muzike (još niko nije uzeo tu zastavicu a Niš bi baš mogao. Naravno pod uslovom da takve muzike zaista ima po kafanama, noćnim klubovima i sl.) i uživanja u gastronomiji (nešto kao Balkanski merak ili sl.) a sa druge kao grad i okolina sa značajnim kulturnim nasledjem (Medijana, Felix Romuliana i Justiniana prima). Posebno sam istakla potrebu da se Caričin grad, grad cara Justinijana i carice Teodore predstavi i u Raveni, gradu u kojem se nalazi jedina njihova slika/mozaik (a za neupućene, Teodora je jedna od najpoznatijih žena iz doba Vizantije).
S tim u vezi je i potreba da se što pre izgradi put koji bi Caričin grad povezao sa Đavoljom varoši jer bi time ponuda jednodnevnog izleta iz Niš bila mnogo zanimljivija.
Za mlađu populaciju i one koji vole aktivni odmor tu su NIš sa okolinom, pešačenja kroz predivnu prirodu, džip ture, jahanje kroz prirodu ali i adrenalinski sportovi (paraglajding, climbing i dr.).
Niška banja koja sad već ima sasvim pristojnu ponudu i malih pansiona bi mogla procvetati sa turistima koji bi dolazili na lečenje i rehabilitaciju ili jednostavno na vikend za jeftino čekiranje zdravlja.
Za ljubitelje dobrog vina mogle bi biti interesantne vikend ili višednevne vinske ture a višednevne ture bi mogle obuhvatiti celu Srbiju. Za organizovane turističke grupe i sve druge teme putovanja bi mogle počinjati i završavati u Nišu. Jedino je malo problem što sa low cost kompanijama turoperatori baš ne vole da rade grupe. Oni su više za individualne turiste koji bukiraju aranžmane preko interneta, mada ima i turoperatora koji nude i individualna putovanja. Sve je stvar šta će im se i kako ponuditi.
Zato sve to treba raditi pametno, uz obezbeđena finansijska sredstva (ne više od 100,000 eur na godišnjem nivou po (mirko) destinaciji na kojoj bi se radila kampanja) i uz pomoć ljudi koji se u to razumeju. Počev od turističkih radnika (iz zemlje i inostranstva) do marketing i PR stručnjaka (takođe iz zemlje i inostranstva).
I kada ne bih mislila da bi neko i zloupotrebio novce, onda bih rekla da bi Niš i država Srbija mogli i subvencionisati low cost kompaniju koja bi to sve pokrenula. Ali samo pod uslovom da se sve gore navedeno prethodno pripremi i sprovede.
Pod 3. ću dodati da Srbija i sa i bez low cost-a ka/iz Niša mora svakako uložiti više u promociju jer turizam pokreće ekonomiju sa najmanje ulaganja a to nam je neophodno.
Pod 4. Ne mogu ni da zamislim koliko bih bila srećna kada bi se sve ovo zaista i dogodilo i da ne bude kratkotrajno, pa kada bi se naši iz dijaspore odlučili investirati svoj kapital u turizam Srbije. I o tome sam pisala svojevremeno ovde: http://turizam-u-srbiji.blogspot.gr/2013/11/sta-nam-je-ciniti.html
P.S. Biće mi drago da pomognem u svakom smislu onima koji budu želeli da sprovedu ovo u delo. Unapred se odričem intelektualnih prava
P.P.S. Zbog priče o "Balkanskom meraku" kreirati i brend Šabana Bajramovića. On je svakako svetski poznat muzičar, romska muzika u svetu vrlo popularna i red je da se na takav način odužimo ovom čoveku. Naravno, i da se zaradi, kroz prodaju cd-ova, suvenira sa njegovim likom,... A pre svega da Nišlije postanu ponosni na to da su imali ovakvog sugradjanina a ne nešto drugo.
Moje mišljenje je da to:
1. mora biti sa destinacija odakle ima dosta naših iz tih krajeva (Nemačka, Švajcarska, Švedska, ...)
2. Turistička organizacija Niša i okolne TO, kao i turistički radnici (najviše mislim na hotelijere u gradu ali i Kopaoniku) u saradnji sa Turističkom organizacijom Srbije moraju učiniti dodatne napore da se na tim destinacijama Niš promoviše.
To znači plaćene i ne plaćene reklame po lokalnim i nacionalnim novinama, turističkim magazinima, bilbordi, study ture za novinare i turoperatore (u saradnji sa incoming agencijama) na kojima će se predstavljati Niš sa širom okolinom... sve ono što nije odradjeno kada je bila otvorena linija za Forli/Bolonju. O tome sam davno pisala ovde http://turizam-u-srbiji.blogspot.gr/2010/01/sajam-turizma-u-nisu-sta-je-cilj.html.
Takođe sam svojevreveno držala prezentaciju u Nišu, na koju zamislite, niko od niških turističkih radnika nije došao (bila je publika iz NS, BG, Sombora), gde sam predstavila moje viđenje promocije Niša na italijanskom turističkom tržištu. Da skratim, priča se svodila na to da se Niš predstavi kao centar balkanske muzike (još niko nije uzeo tu zastavicu a Niš bi baš mogao. Naravno pod uslovom da takve muzike zaista ima po kafanama, noćnim klubovima i sl.) i uživanja u gastronomiji (nešto kao Balkanski merak ili sl.) a sa druge kao grad i okolina sa značajnim kulturnim nasledjem (Medijana, Felix Romuliana i Justiniana prima). Posebno sam istakla potrebu da se Caričin grad, grad cara Justinijana i carice Teodore predstavi i u Raveni, gradu u kojem se nalazi jedina njihova slika/mozaik (a za neupućene, Teodora je jedna od najpoznatijih žena iz doba Vizantije).
S tim u vezi je i potreba da se što pre izgradi put koji bi Caričin grad povezao sa Đavoljom varoši jer bi time ponuda jednodnevnog izleta iz Niš bila mnogo zanimljivija.
Za mlađu populaciju i one koji vole aktivni odmor tu su NIš sa okolinom, pešačenja kroz predivnu prirodu, džip ture, jahanje kroz prirodu ali i adrenalinski sportovi (paraglajding, climbing i dr.).
Niška banja koja sad već ima sasvim pristojnu ponudu i malih pansiona bi mogla procvetati sa turistima koji bi dolazili na lečenje i rehabilitaciju ili jednostavno na vikend za jeftino čekiranje zdravlja.
Za ljubitelje dobrog vina mogle bi biti interesantne vikend ili višednevne vinske ture a višednevne ture bi mogle obuhvatiti celu Srbiju. Za organizovane turističke grupe i sve druge teme putovanja bi mogle počinjati i završavati u Nišu. Jedino je malo problem što sa low cost kompanijama turoperatori baš ne vole da rade grupe. Oni su više za individualne turiste koji bukiraju aranžmane preko interneta, mada ima i turoperatora koji nude i individualna putovanja. Sve je stvar šta će im se i kako ponuditi.
Zato sve to treba raditi pametno, uz obezbeđena finansijska sredstva (ne više od 100,000 eur na godišnjem nivou po (mirko) destinaciji na kojoj bi se radila kampanja) i uz pomoć ljudi koji se u to razumeju. Počev od turističkih radnika (iz zemlje i inostranstva) do marketing i PR stručnjaka (takođe iz zemlje i inostranstva).
I kada ne bih mislila da bi neko i zloupotrebio novce, onda bih rekla da bi Niš i država Srbija mogli i subvencionisati low cost kompaniju koja bi to sve pokrenula. Ali samo pod uslovom da se sve gore navedeno prethodno pripremi i sprovede.
Pod 3. ću dodati da Srbija i sa i bez low cost-a ka/iz Niša mora svakako uložiti više u promociju jer turizam pokreće ekonomiju sa najmanje ulaganja a to nam je neophodno.
Pod 4. Ne mogu ni da zamislim koliko bih bila srećna kada bi se sve ovo zaista i dogodilo i da ne bude kratkotrajno, pa kada bi se naši iz dijaspore odlučili investirati svoj kapital u turizam Srbije. I o tome sam pisala svojevremeno ovde: http://turizam-u-srbiji.blogspot.gr/2013/11/sta-nam-je-ciniti.html
P.S. Biće mi drago da pomognem u svakom smislu onima koji budu želeli da sprovedu ovo u delo. Unapred se odričem intelektualnih prava
P.P.S. Zbog priče o "Balkanskom meraku" kreirati i brend Šabana Bajramovića. On je svakako svetski poznat muzičar, romska muzika u svetu vrlo popularna i red je da se na takav način odužimo ovom čoveku. Naravno, i da se zaradi, kroz prodaju cd-ova, suvenira sa njegovim likom,... A pre svega da Nišlije postanu ponosni na to da su imali ovakvog sugradjanina a ne nešto drugo.
Нема коментара:
Постави коментар
Hvala na komentaru!