понедељак, 11. јун 2012.

Svašta nešto

Šta radimo mi, šta rade drugi. Gluposti naše, pamet njihova.



Ministarstvo je odlučilo da ne može da podržava privatni sektor i ne može da odobrava sredstva za privatne firme bez obzira na to kakve projekte imaju. Zato su odlučili da turističke agencije koje žele da se bave receptivom podrže kroz aktivnosti koje bi sprovodila YUTA (nacionana asocijacija turistikih agencija Srbije). Izlišno je reći da ima agencija koje se bave receptivnim turizmom i neke od njih su vrlo uspešne a da nisu i ne žele da budu članica YUTA, što automatski znači da njih ova podrška ministarstva neće doticati.
YUTA je osmislila plan svojih aktivnosti za podršku receptivnim agencijama i za taj projekat su odobrena (ili još nisu??) sredstva. Sredstva će biti usmerena na edukacije.
Nije ni to loše ali se postavlja pitanje zašto u ovoj državi veću prednost za dobijanje subvencija i podrške u radu imaju ne vladine organizacije nego agencije.

U Hrvatskoj agencije mogu da dobijaju podršku po dva osnova: 1) kreiranje novih turističkih proizvoda i 2) promocija. O tome sam već pisala.

Ranije su imali subvenicje po dovedenom turisti i kilometraži odakle su turisti došli. Ne znam baš detalje ali se tako priča da je bilo.

Makedonci takodje imaju subvencije po turisti koji dodje avionom i provede minimum 4 noći.

I mnoge druge zemlje imaju različite vidove podrške agencijama - jer AGENCIJE SU TE KOJE PRODAJU DESTINACIJU. Posao TOS-a jeste da promoviše ali ako samo promovišemo kampanjama tipa Green Serbia a nemamo adekvatne ponude koji prate tu kampanju, ili Soul food of Serbia gde smo mi agencije 3 dana pred promociju u Londonu saznali za temu koja će se promovisati i nikada nam nisu dati niti kontakti niti sugestije šta treba i na koji način da pratimo ovu kampanju, onda stvarno ne razumem poslove TOS-a.

Svojevremeno sam tako sludjena njihovim postupcima tražila i dobila jedan sastanak u Turističkoj organizaciji Slovenije. Spakovala se sa mojim devojkama iz kancelarije i otidjosmo da čujemo šta će nam oni reći. Da vidim da li ja stvarno očekujem previše.

NEEEE! Oni upravo rade onako kako ja očekujem da se radi! I jeeeee NISAM LUDA!! Samo me prave budalom!

Sastanci jednom mesečno na različite teme, pa koga tema zanima taj dolazi. Teme za promociju se dogovaraju po minimum 2-3 godine unapred. Razgovara se, saradjuje, druži.

Ja mogu samo da maštam o tome u Srbiji.



Нема коментара:

Постави коментар

Hvala na komentaru!