четвртак, 17. март 2011.

Subvencije kod komšija

Objavih post o uspehu koji već očekuje Hrvatska prepoznavanjem šansi i pametnim vodjenjem poslovne politike. Medjutim, da ne ispadne da je to nešto slučajno ja bih još malo o našim susedima, jer nam svakako mogu biti uzor (iako mi nemamo proizvod kakav ima Hrvatska). Ipak mnogo se može naučiti (a ne da večito izmišljamo toplu vodu).

U Hrvatskoj turizam je jedna od glavnih, ako ne i glavna privredna grana. Godinama su radili na razvoju, imali svoje sjajne trenutke a zatim ne tako sjajne, kada se dešavalo svo ono ludilo koje je zahvatilo Balkan. Pa ipak, Hrvatska se na turističku scenu prvo vratila sa standardno kvalitetnim nastupima na sajmovima (unificirani štandovi koji se ne menjaju prečesto), štandovi uglavnom uvek na istom mesto u halama (lako za pronaći ako su vam klijenti zapamtili lokaciju od prethodne godine), uniformisani, nasmejani, organizovani (ili bar tako ostavljaju utisak). … Promotivne aktivnosti koje prate sajam uvek su dobro pripremljene. Slogan sa kojim se Hrvatska vratila na medjunarodnu turističku scenu je bio "Mediteran, tamo gde je nekada bio"! Sjajan slogan po mom mišljenju. Promotivne kampanje koje smo i mi mogli videti na nekim od stranih tv kanala, plaćene kampanje u magazinima, časopisima, vodiči izdati od strane svih izdavača, …
Medjutim Hrvatska je smisleno radila i na svom razvoju. Ne samo mora, već upravo sve više se davalo i na razvoj turizma u kontinentalnom delu zemlje. Sećam se da su pre nekoliko godina (5-6 ako se ne varam) imali veoma povoljne kredite za započinjanje biznisa u seoskom turizmu i zapošljavanje kroz seoski turizam (koliko se sećam bilo je krediti od 10-300.000 eur na 15 godina sa 3 godine grace perioda I 1% kamate + zapošljavanje jednog člana domaćinstva (domaćicu) kojem će teći socijalno i zdravstveno). I danas imaju posebne programe za seoski turizam sa tom razlikom da je sada kamata 2% i više ne vidim informaciju o grejs periodu. Prošle godine imali su različite programe podsticaja za različita unapredjenja: od uvodjnja standarda za zaštitu čovekove okoline (smeće, recikliranje) koji su bili upravo za hotele, restorane, … zatim podsticajna sredstva za iste za obezbedjenje uslova za invalide, pa podsticaji turističkim školama za promociju zanimanja u turizmu, pa podsticaji za izradu suvenira i očuvanje starih zanata, … (I ove godine nastavljaju sa tim programima samo što su programi poskidani sa sajta pošto su konkursi prošli). Za svaki od ovih programa podsticaja bila su jasno opredeljena odredjena sredstva (tj. znalo se po svakom od programa koliko je sredstava izdvojeno), jasni uslovi konkurisanja, visina subvencije i sopstvenih ulaganja, transparentnost u dodeli sredstava. Milina!

Нема коментара:

Постави коментар

Hvala na komentaru!