субота, 21. децембар 2013.

INVESTICIJE U TURIZAM - kreiranje projekata i njihova prezentacija

5.100.000 naših ljudi u inostranstvu čini emotivni kapital ove zemlje.
Ljudi iz dijaspore mogu biti značajni konzumenti turističkih usluga u Srbiji ali takođe i invstitori u turizam Srbije.


Draft

Dijaspora kao i bilo koji drugi investitori će biti više zainteresovani za ulaganja ukoliko vide da postoji tražnja za turističkim uslugama tj. da postoji adekvatna PROMOCIJA koja će kreirati tražnju.

Promocija može promenuti imidž ili kreirati novi imidž destinacije. Zato je BRENDIRANJE Srbije kao turističke destinacije prioritet broj 1 ne samo za turiza već uopšte ekonomiju i ugled Srbije.

Promocija investicionih projekata se zatim mora kreirati posebno za svako TRŽIŠTE i određene CILJNE GRUPE koje bi najpre odreagovale na PROMOCIJU koju naravno moraju pratiti adekvatne TURISTIČKE PONUDE tj. programi receptivnih turističkih agencija i pružalaca usluga.

I za privlačenje investicija je neophodno usmeriti kampanju/prezentacije prema ciljnim grupama investitora:
- domaći investotori
- strani investitori
- dijaspora, a posebno dijaspora sa lokala - tj. za očekivati je da će ljudi iz dijaspore biti najviše zainteresovani za investiranje u svom kraju ali i u najznačajnijim turističkim centrima.

Kao i za donošenje odluke o putovanju, tako i za donošenje odluke u investicije, neophodna je reputacija, ugled, dobar glas, imidž destinacije. Reputacia se može kreiratii njome se može upravljati. Od stvarnog uređenja svega bitnog do online reputacije.
Da bismo upravljali reputacijom na lokalu neophodno je da i reputacije cele države bude pozitivna i što bolja.

Atraktivnost lokacije i objekta utiču na razdaljujinu gostiju koji su spremni da dođu na destinaciju.

Opštine moraju imati na umu sledeće: Kako kreirati dugoročno uspešnu destinaciju sa  zadovljnim i ponosnim stanovnicima i turistima. 

Na koji način razviti postojeće i oblikovati nove i povećati spešnost postojećih destinacija.

Pristup mora biti interdisciplinaran i na njemu moraju raditi stručnjaci za marketing i planiranje u turizmu, poznavaoce turističkog tržišta i trendova, prostorne planove, urbanisti, arhitekte, stručnjaci za finansije, grafički dizajneri, umetnici, sociolozi, ...

Cilj: kreirati izvanredno privlačan, inovativan i poslovno uspešan investicioni projekat, potpuno obrađen iz svih perspetikva koje će investitorima i pokretačima doneti visoke prihode i finansijsku sigurnost a budućim gostima JEDINSTVENE DOŽIVLJAJE.

Stručne analize i istražiti tržište
Jasno definisati ciljne segmente kupaca i gostiju....

Opštine treba da pripreme projekte ali da njihovu pažnju ne obuzimaju samo veliki projekti, već naprotiv i mali ili čak modeli investicija (recimo u izgradnju/restauraciju etno sela gde bi svaka kuća imala drugog investitora i sl.),

Opštine takođe treba i same da investiraju u projekte koji MOGU biti atrakcija a koji ne mogu imati veliki komercijalni karakter. Na primer: restauracija neke stare fabrike, ili brod na jezeru, reci i sl. Takve atrakcije dovode goste a zatim se javlja potreba za izgradnjom restorana, objekata smeštaja i sl.

Opštine takođe treba da vode računa i o TRENDOVIMA. Održivi turizam i zaštita prirode su pod "must to" ako želimo privlačiti turiste sa zapada koji su na veoma visokom nivou osvešćenosti po pitanju održivog turizma.

Pri svemu ovome treba imati na umu da je najvažniji gost - domaći gost!





2 коментара:

  1. Investiranje u turisticke agencije je prava stvar a investiranje u turizam mislim da nema nista lepse

    www.oxfordturist.rs

    ОдговориИзбриши
  2. A ti si malo placen da radis kroslinkovanje i pises nebuloze, al necu izbrisati. Mozda neko iz ovoga nesto i nauci :).

    ОдговориИзбриши

Hvala na komentaru!