уторак, 13. март 2012.

Utisci sa sajma ITB u Berinu



ITB, koji se po 46. put održao u Berlinu početkom marta, okupio je na 160 hiljada kvadrata 11 hiljada izlagača iz svih segmenata turističke i industrije putovanja iz 190 zemalja sveta. Među njima se predstavila i Srbija, ove godine u znaku Soul Food-a i Bogatstva različitosti  Vojvodine. 




Zanimljivo je da je na svečanom otvaranju sajma jedan od zvaničnika izjavio da su političari “banditi” koji od koji od turizma samo uzimaju, a malo mu daju ne videći da je to jedan od retkih sektora koji može privredu gurati napred.

Ovogodišnji domaćin partner je Egipat koji se predstavio na jednom od najvećin štandova od 2000 m2 očekujući najveći broj turista upravo iz Nemačke.

A iz Nemačke će ove godine, prema istraživanjima objavljenim na ITB-u, putovati više turista nego prošle godine i očekuje se i da će na stranim putovanjima potrošiti više od prošlogodišnjih 61 milijardi eura. Nemci su godinama na prvom mestu kao emitivno područje obzirom da ih godišnje putuje više od 60 miliona. Njihove najomiljenije destinacije su Turska, Italija, Španija, Egipat, Tunis kao i naši susedi – Hrvatska.

Sa iskustvom od 11 godina na ovom sajmu, mi smo se dobro spremili. Nas troje je krenulo ispred Magelan-a kako bismo se mogli rasporediti i odraditi više od 20 unapred zakazanih sastanaka. Plašeći se da ni to neće biti dovoljno, imali smo i dodatnu pomoć još jedne devojke a drugog dana sajma stigla je i Bogdanka – naš vodič na nemačkom jeziku koja je imala posebnu ulogu na ovom sajmu.

Na sajmu su nam naši najvažniji partneri potvrdili svoje dolaske (osim jedne grupe u junu koja je otkazana zbog nedovoljnog broja do sada prijavljenih!!). Ono što nas posebno raduje je da nam je Gebeco tj. Dr Tigges konačno potvrdio dolazak svoje prve grupe (posle 3 godine prisustva u njihovom brošuri – kažu jednostavno da nije bilo dovoljno interesovanja). Oba ova brenda su deo velikog TUI-ja. Najjači utisci su da ove godine product menadžeri naših najznačajnijih partnera došli sa svojim vodičima kako bi i oni učestvovali u razgovorima oko dogovora za ture za 2013.g. Time su pokazali kako nove bitke za osvajanje turista idu preko vodiča koji moraju biti izuzetno edukovani poznavaoci destinacije, Razmenjujući iskustva sa našim vodičima pali su dogovori za programe za sledeću godinu (sa nekima je dogovorena već i 2014.).


Spomenuh na početku prezentaciju Bogatstva razlčitosti na ovom sajmu /press info se može videti ovde/. Projekat koji vodim od maja prošle godine na ovom sajmu dobija drugu dimenziju. Sve ono za čega smo se pripremali dolazi na test na ovom sajmu. I spremili smo se. Doveli smo 17 ljudi iz sela koja su izabrana kroz projekat da predstave vojvodjansko bogatstvo različitosti. Svi obučeni u svoje nošnje predstavljajući Slovake, Srbe, Bunjevce, Hrvate, Madjare, Bugare. Prezentaciju su obogatili tamburaši “Ladan špricer” iz Golubinaca i mladi dobošar iz Turije. Bogdanka je na konferenciji za novinare predstavila Vojvodinu kroz prizmu Bogatstva različitosti na nemačkom jeziku. Na ulazu na konferenciju svi novinari su morali da prodju kao kroz “špalir” od naših ljudi u nošnjama, a dočekivali smo ih na nemačkom jeziku predstavljajući da medju nama ima i onih koji su poreklom Švabe. Posle podne smo pravili štimung na našem štandu koji je privukao veliku pažnju. Degustacija turijskih kobasica, štrudli, kiflica i drugih specijaliteta predstavili smo da Soul food iz Srbije ima još malo bolji šmek ako dolazi iz Vojvodine. Definitivno je ovo bila najbolja prezentacija turističke ponude Srbije u Berlinu u poslednjih 5-6 godina. 

Turoperatorima smo predstavili ideju i predložili  nove ideje za ture. Nekoliko naših partnera je pokazalo interesovanje. Ostaje da im organizujemo promo ture kako bismo ih uverili da će njihovi turisti biti zadovoljni uslugom i iskustvom koje mogu imati na ovom program.   

Ipak, sve to nije bilo dovoljno da se u izveštajima sa sajma TOS-a pomene i Bogastvo različitosti. Doduše, tekst potpisuje PR TOS-a za Nemačku g. Henrrik Vintjen. Prosto je neverovatno da g. Vintjen priča o Dunavu, turizmu i pominje sve što se dešavalo na sajmu a da naš projekat ne pomene. Obzirom da ovaj projekat realizuje Dunavski turistički klaster Istar21 uz podršku Vlade Vojvodine tj. da nismo sami u svemu ovome, o ovome sam obavestila g. Pastora iz Sekretarijata za privredu. Ovaj sekretarijat izdvaja ogromna sredstva za nastupe na sajmovima i posle TO Beograda bi trebalo da je najznačajniji partner TOS-u. Uzdržaću se daljih komentara. 

Posebno bi trebalo istaći da je kao i na sajmu turizma u Londonu u novembru, i ovde jedan dan bio posvećen "sustainable" turizmu tj. održivom i odgovornom razvoju ove industrijske grane. Obzirom da su u februaru konačno usvojeni standardi na svetskom nivou (posle tri godine javne debate i uskladjivanja razlčitih organizacija koje rade na tome) za hotele i turoperatore, ITB je bio prilika da se upravo ovde promovišu. Ja nisam stigla to sve propratiti ali evo izveštaja mog kolege Ethana Gelbera iz WHL-a čiji smo mi partner za Srbiju. Od njega pozajmljujem i gornju fotografiju. 

Нема коментара:

Постави коментар

Hvala na komentaru!