ITB, koji se po 46. put održao u Berlinu početkom marta, okupio je na 160 hiljada kvadrata 11 hiljada izlagača iz svih segmenata turističke i industrije putovanja iz 190 zemalja sveta. Među njima se predstavila i Srbija, ove godine u znaku Soul Food-a i Bogatstva različitosti Vojvodine.
Zanimljivo je da je na svečanom otvaranju sajma jedan od zvaničnika izjavio da su političari “banditi” koji od koji od turizma samo uzimaju, a malo mu daju ne videći da je to jedan od retkih sektora koji može privredu gurati napred.
Ovogodišnji domaćin
partner je Egipat koji se predstavio na jednom od najvećin štandova od 2000 m2
očekujući najveći broj turista upravo iz Nemačke.
A iz Nemačke će ove godine, prema istraživanjima objavljenim na ITB-u, putovati više turista nego prošle godine i očekuje se i da će na stranim putovanjima potrošiti više od prošlogodišnjih 61 milijardi eura. Nemci su godinama na prvom mestu kao emitivno područje obzirom da ih godišnje putuje više od 60 miliona. Njihove najomiljenije destinacije su Turska, Italija, Španija, Egipat, Tunis kao i naši susedi – Hrvatska.
A iz Nemačke će ove godine, prema istraživanjima objavljenim na ITB-u, putovati više turista nego prošle godine i očekuje se i da će na stranim putovanjima potrošiti više od prošlogodišnjih 61 milijardi eura. Nemci su godinama na prvom mestu kao emitivno područje obzirom da ih godišnje putuje više od 60 miliona. Njihove najomiljenije destinacije su Turska, Italija, Španija, Egipat, Tunis kao i naši susedi – Hrvatska.
Sa iskustvom od 11 godina na ovom sajmu, mi smo se dobro spremili. Nas
troje je krenulo ispred Magelan-a kako bismo se mogli rasporediti i odraditi
više od 20 unapred zakazanih sastanaka. Plašeći se da ni to neće biti dovoljno,
imali smo i dodatnu pomoć još jedne devojke a drugog dana sajma stigla je i Bogdanka –
naš vodič na nemačkom jeziku koja je imala posebnu ulogu na ovom sajmu.
Na sajmu su nam naši najvažniji partneri potvrdili svoje dolaske (osim
jedne grupe u junu koja je otkazana zbog nedovoljnog broja do sada
prijavljenih!!). Ono što nas posebno raduje je da nam je Gebeco tj. Dr Tigges
konačno potvrdio dolazak svoje prve grupe (posle 3 godine prisustva u njihovom
brošuri – kažu jednostavno da nije bilo dovoljno interesovanja). Oba ova brenda
su deo velikog TUI-ja. Najjači utisci su da ove godine product menadžeri naših
najznačajnijih partnera došli sa svojim vodičima kako bi i oni učestvovali u
razgovorima oko dogovora za ture za 2013.g. Time su pokazali kako nove bitke za
osvajanje turista idu preko vodiča koji moraju biti izuzetno edukovani poznavaoci
destinacije, Razmenjujući iskustva sa našim vodičima pali su dogovori za
programe za sledeću godinu (sa nekima je dogovorena već i 2014.).
Spomenuh na početku prezentaciju Bogatstva razlčitosti na ovom sajmu
/press info se može videti ovde/.
Projekat koji vodim od maja prošle godine na ovom sajmu dobija drugu dimenziju.
Sve ono za čega smo se pripremali dolazi na test na ovom sajmu. I spremili smo
se. Doveli smo 17 ljudi iz sela koja su izabrana kroz projekat da predstave
vojvodjansko bogatstvo različitosti. Svi obučeni u svoje nošnje predstavljajući
Slovake, Srbe, Bunjevce, Hrvate, Madjare, Bugare. Prezentaciju su obogatili
tamburaši “Ladan špricer” iz Golubinaca i mladi dobošar iz Turije. Bogdanka je
na konferenciji za novinare predstavila Vojvodinu kroz prizmu Bogatstva
različitosti na nemačkom jeziku. Na ulazu na konferenciju svi novinari su
morali da prodju kao kroz “špalir” od naših ljudi u nošnjama, a dočekivali smo
ih na nemačkom jeziku predstavljajući da medju nama ima i onih koji su poreklom
Švabe. Posle podne smo pravili štimung na našem štandu koji je privukao veliku
pažnju. Degustacija turijskih kobasica, štrudli, kiflica i drugih specijaliteta
predstavili smo da Soul food iz Srbije ima još malo bolji šmek ako dolazi iz
Vojvodine. Definitivno je ovo bila najbolja prezentacija turističke ponude Srbije u Berlinu u poslednjih 5-6 godina.
Turoperatorima smo predstavili ideju i predložili nove ideje za ture. Nekoliko naših partnera
je pokazalo interesovanje. Ostaje da im organizujemo promo ture kako bismo ih
uverili da će njihovi turisti biti zadovoljni uslugom i iskustvom koje mogu
imati na ovom program.
Ipak, sve to nije bilo dovoljno da se u izveštajima sa sajma TOS-a
pomene i Bogastvo različitosti. Doduše, tekst potpisuje PR TOS-a za Nemačku g.
Henrrik Vintjen. Prosto je neverovatno da g. Vintjen priča o Dunavu, turizmu i
pominje sve što se dešavalo na sajmu a da naš projekat ne pomene. Obzirom da
ovaj projekat realizuje Dunavski turistički
klaster Istar21 uz podršku Vlade Vojvodine tj. da nismo sami u svemu ovome,
o ovome sam obavestila g. Pastora iz Sekretarijata za privredu. Ovaj
sekretarijat izdvaja ogromna sredstva za nastupe na sajmovima i posle TO
Beograda bi trebalo da je najznačajniji partner TOS-u. Uzdržaću se daljih
komentara.
Posebno bi trebalo istaći da je kao i na sajmu turizma u Londonu u novembru, i ovde jedan dan bio posvećen "sustainable" turizmu tj. održivom i odgovornom razvoju ove industrijske grane. Obzirom da su u februaru konačno usvojeni standardi na svetskom nivou (posle tri godine javne debate i uskladjivanja razlčitih organizacija koje rade na tome) za hotele i turoperatore, ITB je bio prilika da se upravo ovde promovišu. Ja nisam stigla to sve propratiti ali evo izveštaja mog kolege Ethana Gelbera iz WHL-a čiji smo mi partner za Srbiju. Od njega pozajmljujem i gornju fotografiju.
Нема коментара:
Постави коментар
Hvala na komentaru!