среда, 20. јануар 2010.
Sajam turizma u Nišu, velika šansa ili?
Danas je stigao poziv za sajam turizma u Nišu od 26.-28. marta 2010.g.
Termin je dobar, posle Beogradskog i Berlinskog sajma.
Organizator je Turistička organizacija Niša a suorganizator grad Niš. Svidja mi se kombinacija za ovo partnerstvo.
To je sajam koji se organizuje već 11. put ali je uglavnom bio lokalnog karaktera. Sada se u dopisu kaže:
...Novonastali uslovi, liberalizacija viznog rezima, pokretanje avio linije Niš - Forli, sve veća prisutnost Niša u turističkoj ponudi Srbije, događaji koji će uslediti povodom proslave 1700 godina Milanskog edikta, stavljaju Niš u centar bitnih turističkih zbivanja u zemlji i regionu, tako da i Niški sajam turizma pretenduje da postane jedna od vodećih turističkih manifestacija.
Lepo su kolege u TO Niš prepoznali sve prednosti i šanse koje sada imaju. U cilju promocije Niša kao turističke destinacije, ovaj sajam bi trebao da bude lep povod za dolazak, koji treba iskoristiti kako bi turoperatori iz zemlje i inostranstva kroz jednu dobru osmišljenu turu (od 3-4 dana) posetili najznačajnije atrakcije, najbolje hotele i restorane, i sl.
Ovakav tip organizacije je uobičajen u svetu i predstavlja dobar način za promociju. Troškove za ovakvu turu obično zajednički snose TO i zainteresovani pružaoci usluga. Nekada i avio karta za dolazak pada na račun organizatora. (Sledeće nedelje u Beču počinje B2B sajam ACTB koji je specifičan po tome što organizator sajma o svom trošku poziva "bayere" - kupce - tj. najveće turoperatore iz celog sveta a zatim im u saradnji sa partnerskim zemljama obezbedjuju i besplatnu study turu po izboru: u Sloveniju, Slovačku, Češku i Madjarsku)
A na sajmu bi trebalo da se predstave i gradovi i sela iz ne samo tog regiona nego i šire. Da li će se lokalne turističke organizacije odazvati zavisiće i od toga koliko će se TON dobro pripremiti i koliko će značajnih "bayera" dovesti. Svakako je da bi trebalo da se pozovu turistički radnici iz Italije i da se sa Windjet koji je od skoro počeo da leti iz okoline Bolonje dogovori njihova study tura upravo u to vreme. Hoteli u Nišu bi trebalo da ovo partnerski podrže i organizatorima ponude ako ne besplatan smeštaj za ove goste onda po izuzetno, izuzetno povoljnim cenama. Zajedno treba da su u toj priči. Program posete bi trebalo pažljivo osmisliti i izabrati ono što je zaista najbolje i najspremnije za prodaju! (O ovome bih mogla poseban post da otvorim!)
Sa druge strane trebalo bi na ovom sajmu da svoj interes da se predstave i italijanski gradovi kao što su Bolonja, Rimini, ...Tada bi u posetu sajmu sigurno došao veliki broj agencija ne samo iz Niša i Južne Srbije već i mnogi turoperatori iz Beograda i Novog Sada.
Obzirom na ukidanje viza za naše gradjane ne bi trebalo da bude problem ubediti ih da dodju, samo je pitanje da li smo već zakasnili obzirom da oni svoje budžete i planove ne prave kao mi, u poslednjem trenutku.
Dakle drage kolege Nišlije, jasno vam je šta vam je činiti. Imate pune ruke posla. Navalite i srećno!
P.S. Sugerisala bih samo da se sajt TO Niša postavi i verzija na italijanskom jeziku kao i da se u kalendar dogadjaja doda ovaj sajam sa programom.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Komentar posle godinu dana: Sve što sam rekla da treba da se odradi - NIJE ODRADJENO! Na prezentaciji koju sam održala na poziv TON tokom gore pomenutog sajma govorila sam da bi bilo neophodno napraviti i partnerstvo sa Windjet-om i organizovati kampanju za promociju Niša i Srbije na tržištu Bolonje i okoline. Uz investiciju od bar 20-tak hiljada eura, mogli su se očekivati neki efekti. Medjutim ništa nije odradjeno. Novci su potrošeni. Tj. linija je trajala dok je grad Niš plaćao. Grad Niš je potrošio milion eur za ovu priču. Nisu imali još ovih 20.000 eur za promociju. Windjet više ne leti za Niš. Komentar dalji nije potreban. Šansa za Niš je izgubljena. Milion eura je uzalud potrošeno. Volela bih da me neko demantuje i da čujem neki pozitivan efekat ili bar neko pametno obrazloženje zašto se ništa nije odradilo.
ОдговориИзбришиBiljana Marčeta, 26. januar 2011.
Gospodjo-ice Marceta,
ОдговориИзбришиJa ne radim u turizmu (sem sto imam par turistickih sajtova), ali da ste mene pitali pre tog sajma turizma u Nisu kakav ce biti efekat, ja bih Vam jos tada odgovorio nikakav. Mozda gresim, mozda i ne, vi sigurno bolje znate odgovor.
A sto se tice te avio linije koju je grad sponzorisao sa milion ili milion i po evra, ne secam se tacno, kakav ce efekat biti bilo mi je jasno odmah. Takve stvari se rade da bi se deo novca strpao u dzep. Godinama se Nis zalio na JAT kao glavni razlog zasto drzava koci razvoj niskog aerodroma. A ja postavljam pitanje, zasto ta gradska vlast nije dala subvencije JAT-u? I JAT-u bi se isplatilo da leti pod tim uslovima. Treba znati i da su pomenutu avio liniju do Italije koristili uglavnom nasi gradjani tako da je broj italijanskih turista koji su za godinu dana dosli u Nis zanemarljiv.
Grad je platio 1 milion Italijanima za pomenutu liniju, dace 1,5 miliona za izgradnju 80 metara visokog krsta koji nece biti nikakva turisticka atrakcija i nalazice se usred njiva. To je vec 2,5 miliona evra. Da je taj novac ulozen u nesto drugo (na primer sredjivanje Cerjanske pecine za turisticke posete, uredjenje Medijane i slicno), Nisu ne bi bio potreban aerodrom za dolazak turista. Nasli bi vec oni nacin kako da dodju - vozom, autobusom, stopom...
Stanisavljevic Dragan - DiscoverSerbia.org
Poštovani Dragane, hvala na komentaru. Razumemo se. Mnogo se troši ali ne na stvari koje će doneti efekte.
ОдговориИзбришиAli moram biti poštena i reći nešto što ima veze sa TO Niš. To je jedina TO koja nam je pomogla da u novembru 2010. odradimo jednu promotivnu turu za 15 nemačkih turoperatora! Ni TOS, ni naš TONS (TO Novog Sada), TOV pogotovo) nisu pružili podršku. Nas je njihov boravak u Srbiji koštao preko 5.000 eur. TO Niš je na sebe preuzela trošak jednog noćenja u Nišu, večere i usluge lokalnog vodiča. Nama je to MNOGO značilo. Zahvalnost za to dugujemo direktoru TO Niš Vladimiru Jovanoviču.
ОдговориИзбриши