Као и претходних година, и ове године сам сезону сајмова туризма започела са сајмовима у Утрехту (Холандија) и Ослу (Норвешка). Оба сајма су сајмови B2C (business to clinets), тј. намењени су домаћој публици која на овим сајмовима доноси последње одлуке о избору дестинације за своја летовања и путовања, уколико већ нису искористили неко до first minute понуда. Ипак, већина агенција своје брошуре издаје управо пред ове сајмове. Дакле, већина разговора са туроператорима се односила на програме за 2011.г.!
Србија се у Утрехту представила са презентацијом која је била на нашем штанду, првог дана сајма, намењена пословној публици. Презентацију је водио Dennis van der Avoort, дечко који је пре неколико година готово случајно дошао у Србију, заљубио се у нашу зељу и сада је промовише на тржишту Холандије и Белгије, радећи за нашу туристичку организацију Србије као ПР за Србију. И могу рећи да то одлично ради. На презентацији је говорио и наш амбасадор. Али боље да није. Не разумем да неко ко је дипломата у некој земљи не може рећи пар речи онако од срца, без да чита са папира, хладно и без имало емоција.
Нећу заборавити пре пар година на сајму у Берлину, закаснила сам на презентацију Црне горе. Стигла сам тек на дегустацију, коју црногорци заиста феноменално организују. И тада сам чула коментар једног немачког новнара који је разговарао са својим колегом. Рекао му је отприлике овако: "Знаш ја никада нисам био у Црној гори и не знам скоро ништа о тој земљи, али овај министар (мислио је на миниистра туризма Ненезића) је са толико љубави причао о својој земљи да ја морам да одем и посетим Црну гору." Е то је добра презентација. Ако нема емоција, џабе добар текст, слике, џаба све остало.
Остатак презентације је био добар, са мало ћевапчића, фолклором, ...
Ипак ако ће ово бити све од презентације на овом тржишту, то свакако није довољно. Кампања ТОС-а се до сада сводила на наступ на сајму и организовање фам тура за новинаре и туроператоре. Надам се да ће ове године бити тога више.
На сајму у Утрехту су биле колеге из Туристичке организације Србије, Београда и Чачка, а од колега из агенција осим мене из Магелана биле су и колегинице из Пана компа и Еуро џета. Интересантно на овом сајму је да неколико холанђана који имају своје агенције су били на нашем штанду и нудили Србију и помагали нам у промоцији јер велика већина старијег становништва не говори енглески језик.
Пријавите се на:
Објављивање коментара (Atom)
Нема коментара:
Постави коментар
Hvala na komentaru!