Šta u slučaju Vojvodine može biti odgovor na veoma često pitanje svetskih turoperatora za svaku destinaciju: What is unique on your destination?
Još
2001. godine sam započela rad na sajtu VisitVojvodina u cilju promocije
Vojvodie kao turističke destinacija a zatim iste godine i krenula da posećujem
svetske turističke sajmove u Berlinu, Londonu a kasnije i mnogim drugim
gradovima. Paralelno sa tim, u našoj zemlji se počinju organizovati mnogi
seminari, predavanja i obuke na temu turizma. I na sajmovima kao i na ovim
predavanjima, sve češće sam se susretala sa pitanjem: “What is unique on your
destination? What is unique experience for your customers?” – dakle u svetu
prodaje turističkih usluga kao i kod kreiranja i oblikovanja turističke ponude
polazi se od prepoznavanja onoga po čemu će destinacija biti prepoznata na
tržištu gde je ceo svet konkurencija, po čemu će se razlikovati na tom tržištu,
po čemu će ostati zapamćena u glavi potrošača. Krajnji cilj je da se izazove
želja za kupovinom odnosno konzumiranjem usluge odnosno proizvoda i da
doživljaj bude takav da klijent poželi da se ponovo vrati na destinaciju tj. da
ponovo konzumira proizvod odnosno uslugu.
Zanimljivo
je da pre početka projekta Bogatstvo različitosti 2011. g. multikulturalnost
nije bila prepoznata čak ni kao potencijalni motiv za posetu Vojvodini. Nije je
bilo u turističkim brošurama, ni na sajtovima koji su predstavljali turističku
ponudu, a takođe ni u turističkim programima. Ako je i bilo, onda je to
uglavnom bilo kroz predstavljanje gastronomije gde se pominju mađarski gulaš,
slovački kulen i sl. ili kroz pominjanje naivnog slikarstva Slovaka ili
mađarskog čardaša koji se može čuti u Vojvodini.
Projekat
Bogatstvo različitosti je moja ideja čiju sam realizaciju započela kroz
Dunavski turistički klaster Istar21 a uz podršku Pokrajinskog sekretarijata za
privredu.
Kroz
ovaj projekat je mnogo toga započeto ali projekat nije završen.
Projekat je započet konkursom za izbor najspremnijih sela za turističku promociju kroz njihovo "bogatstvo različitosti" - kulturu, običaje, folklor, muziku, hranu, stare zanate, ...
Ja
pokušavam da dokažem da multikulturalnost MOŽE i TREBA biti turistički brend a
iskoristiću ovaj rad da pokažem i ŠTA TREBA da se dogodi da bi
multikulturalnost zaista postala (turistički) brend.
Kreiranje
Vojvodine kao multikulturalne sredine u svesti potrošača, potencijalnih
turista, treba da pozicionira Vojvodinu kao jedinstenu regiju u Evropi, gde se
turisti, krećući se od mesta do mesta, mogu upoznavati sa različitim kulturama
različitih nacionalnih zajednica iz Srednje Evrope i Balkana. Jedan dan u
mađarskom selu, sutradan u slovačkom, sledeći dan pre podne u jednom ličkom
selu a posle podne u bunjevačkom, a potom u tipično srpskom selu a zatim u
jednom selu gde svi stanovnici govore četiri jezika, i tako dalje a da može da
traje koliko god posetioci to žele, to zaista nema nigde u Evropi. Krećući se
na svom putu “off the beaten tracks” – putu kretaće se turisti koji žele da se
upoznaju sa lokalnim stanovništvom koje se trudi da od zaborava sačuva svoj
jezik, običaje, tradiciju. To su turisti koji se putujući kroz vojvodjanska
sela prisećaju svog detinjstva, posmatrajući stari očuvani nameštaj, pokućstvo,
alate, mašine, igračke, kada se još jelo nepriskano voće ili igralo bezbrižno
na ulici. To su turisti koji će poželeti da nauče neke od veština starih zanata
ili izrade rukotvorina, da nauče da speme štrudle sa makom ili turijsku
kobasicu, da nauče da izrade sliku od slame, izdelju klompe ili izpletu
ribarsku mrežu.
Uz
adekvatan kvalitet usluge i druge uslove, na ovaj način predstavljena Vojvodina
im može pružiti neponovljiv doživljaj.
Značaj
stvaranja turističkog brenda Vojvodine kroz multikulturalnost ogleda se u
kreiranju (nove) slike Vojvodine i Srbije koja može značajno popraviti imidž
destinacije i uticati na bolje poziciniranje Vojvodine na turističkom tržištu.
Dosadašnji
pristup marketingu Vojvodine uglavnom se svodio na prodaju mikro destinacija
ili dogadjaja. Kroz brendiranja turistima unapred treba da se dočara
neponovljiv doživljaj koji će imati tokom posete Vojvodine i tako utiče na povećanje
tražnje a zatim i na povećanje broja turista.
Lokalno
stanovništvo takođe mora biti SVESNO i PONOSNO na takvu sliku Vojvodine i
doprineti širenju takve slike Vojvodine kroz sve aspekte života, kulture,
umetnosti, privređivanja.
Ovaj
rad će pokušati da a odogovor na to kako podstaći lokalno stanovništvo da
postane svesno i ponosno na ovakvu sliku Vojvodine, …
Kakve
brend strategije treba primenuti, i šta
bi sve još trebalo uraditi na putu brendiranja Vojvodine kao multikulturalne
destinacije.
Нема коментара:
Постави коментар
Hvala na komentaru!