недеља, 22. мај 2011.

PROJEKAT „BOGATSTVO RAZLIČITOSTI“


Posle tačno 2 godine truda i pokušaja, konačno je 20. maja u sali Skupštine Vojvodine i zvanično pokrenut projekat "Bogatstvo različitosti".
Projekat će imati radni naziv Bogatstvo različitosti a realizovaće ga Dunavski turistički klaster Istar21 uz podršku Vlade Vojvodine.
Cilj projekta je da kroz razvoj multikulturalne ture kroz Vojvodinu i Podunavlje predstavimo ovaj deo Evrope kao jedinstven turistički proizvod na turističkoj mapi sveta.
U prvoj fazi je raspisan konkurs za izbor 10 najspremnijih sela za turističku promociju. Potom će stručni žiri ali i publika na različite načine glasati i izabrati sela.
U ovim selima će se sprovesti brojne aktivnosti i edukacije kako bi se ova sela u svakom smislu pripremila za što kvalitetnije pružanje usluga turistima.

Poenta je da turistima pružimo UNIQUE EXPIRIENCE (ili jedinstveni doživljaj) koji će imati samo ovde i nigde drugde!
Svako ovo selo će se razlikovati po svojoj ponudi i ono će moći da bude i deo pojedinačne ponude ali i sastavni deo različitih turističkih programa.

Multikulturalnost će biti USP (unique selling point) ili srpski rečeno glavni magnet zbog kog će turisti dolaziti (ništa drugo što imamo nije toliko specifično niti jedinstveno, a mnogo toga čak i nije konkurentno). Uz ovako kreiran turistički proizvod nudićemo i sve drugo što ćini turističku ponudu ovog područja: salaši, vina, manastiri, dvorci, ....
Ovako kreiran turistički proizvod jednog dana bi mogao biti i brend Vojvodine i/ili Podunavlja.

Ali brend se ne kreira lako i ne brzo. I ne tako što će se neko platiti da napravi novi logo, slogan, medija plan i slično. Ideja o glavnom turističkom "adutu" mora da bude prihvaćena (i na različite načine primenjena) od većine stakeholdera - nosilaca turističke ponude Vojvodine.
Kroz ovu priču sigurna sam da će interes naći i hoteli i restorani i čarde, i salaši i vinski podrumi, i svi ostali da je podrže jer od ovih turista neće "vajde" imati samo sela već naprotiv, svi pružaoci turističkih usluga.
Više o projektu možete pogledati ovde: www.istar21.rs

Inače ideju o projektu sam dobila posle pisanja jednog rada pod nazivom Moj pogled na stanje vojvodjanskog turizma koji mi je bio naručen od strane Izvršnog veća Vojvodine. Radni zadatak mi je ustvari bio da sagledam kako se može što više ljudi zaposliti u turizmu. Tada sam pokušala objasniti da to nije niti jednostavno niti nešto što se može na brzinu odraditi. Tada sam izanalizirala sve: i destinacije, i cene, tržišta, kanale prodaje, distribuciju, ukazala na probleme sa nedostatkom kvalitetne usluge i td, itd.

Kasnije će ovu ideju preuzeti i članovi klastera i počećemo zajedno da radimo na razradi ideje.
Članovi klastera su shvatili benefit koji ćemo svi zajedno imati realizacijom ovog projekta i dali su svoju punu podršku. Nećemo sada pričati o tome kome smo sve slali prezentaciju (objavljena je na sajtu klastera), važno je da je sada počelo!






Нема коментара:

Постави коментар

Hvala na komentaru!