субота, 7. април 2012.

PROGRAM ZA TURIZAM


Kao i svi građani Srbije zatrpani smo predizbornim obećanjima i parolama. Pokušavam u kiši svega toga da razlučim šta su konkretni planovi, konkretne akcije. Posle jedne polemike izmedju stranačkih lidera na TV, odlučih da pregledam predizborne programe i proučim šta će oni koji dođu/ostanu na vlasti učiniti za naš turizam. Nemam nameru da ovde analiziram šta je ko napisao ili nije ništa napisao, ali ja dobih inspiraciju da napišem šta ja očekujem u mojoj branši. Nemam nikakve političke aspiracije a želela bih da ovaj program dobije podršku svih kolega iz struke (uz naravno dodatke onoga što oni predlažu a ja nisam navela) i svih onih koji će u narednom periodu voditi ovu zemlju. 

понедељак, 2. април 2012.

Ko o čemu, baba o uštipcima

Već sam nekoliko puta na ovim mojim postovima konstatovala da nemamo potrebe za izmišljanjem tople vode, već može biti dovoljno da privirimo preko tarabe. Pa ovo šta rade komšije od kojih možemo mnogo toga naučiti u turizmu:
Hrvatsko ministarstvo turizma je raspisalo konkurse za finansijsku podršku razvojnim turističim projektima. Program se zove "Partnerstvo za konkurentnost" kroz koji će podeliti/uložiti 32 miliona kuna (4,2 miliona eur) za "jačanje ukupne konkurentnosti turizma kroz partnerstvo sa javnim, privatnim i civilnim sektorom" 
Prezentacija se može pogledati ovde a nije zgoreg pregledati i kako su konciprani konkursi. 

недеља, 25. март 2012.

1st Danube Financing Dialogue, Vienna


22 i 23 marta 2012 godine u zgradi Nacionalne banke u Beču održan je prvi dunavski finansijski dijalog koji je imao za cilj
prezentaciju projekata važnih za razvoj dunavskog regiona, a koji su prepoznati od strane relevantnih evropskih institucija kao projekti važni za implementaciju Dunavske strategije. Dunavska startegija je zajednička inicijativa Evropske Komisije i država dunavskog regiona. Poziv za ovaj skup dobio je i naš projekat razvoja turističkih destinacija u selima Vojvodine “Bogatstvo različitosti” u koji su uključeni Zavod za kulturu Vojvodine, dunavski turistički “Klaster ISTAR 21”, te televizija Vojvodine.

уторак, 13. март 2012.

Utisci sa sajma ITB u Berinu



ITB, koji se po 46. put održao u Berlinu početkom marta, okupio je na 160 hiljada kvadrata 11 hiljada izlagača iz svih segmenata turističke i industrije putovanja iz 190 zemalja sveta. Među njima se predstavila i Srbija, ove godine u znaku Soul Food-a i Bogatstva različitosti  Vojvodine. 


уторак, 29. новембар 2011.

Edukacije za vojvodjanska sela


U Banji Junaković smo organizovali edukacije za sela iz našeg projekta Bogatstvo različitosti koji realizuju Dunavski turistički klaster Istar21 uz podršku Vlade Vojvodine i Ministarstva za ekonomiju i regionalni razvoj. Pošto smo još na početku projekta obećali da će neke naše aktivnosti biti namenjene i selima koja nisu izabrana za “najspremnija” tako je ova edukacija bila namenjena svima. Iako je dvodnevna edukacija podrazumevala i sopstveno finansijsko učešće od 1500 din (za noćenje i doručak  i zajedničku večeru), odazvalo se 95 ljudi iz dvadesetak sela. To mi je najbolji pokazatelj kakvo je interesovanje i koliko ljudi imaju nade da im turizam može doneti dodatne prihode a možda i ne samo to.

уторак, 5. јул 2011.

Posmatranje ptica u Srbiji

Ovo je retrospektiva o mojim nastojanjima da se u Srbiji razvije birdwatching (posmatranje ptica) - jedan oblik turizma koji jeste namenjen usko specijalizovanim ciljnim grupama, ali za koje Srbija (kao i za mnoge druge stvari) ima velike šanse. Izgleda da će se posle 8 godina ipak početi nešto menjati.

петак, 1. јул 2011.

Ponovo o reviziji Strategije turizma Srbije

Posle 5 godina od pisanja Strategije za razvoj turizma Srbije i njenog ne sprovodjenja, Evropska unija finansira reviziju iste koju će sprovodti Nacionalna korporacija za razvoj turizma pod vodjstvom Janeza Sirše, iz Medjunarodnog instituta za turizam iz Ljubljane (sajt nisam našla). Iako projekat nosi naziv Podrška sprovođenju nacionalne strategije razvoja turizma, na svim prezentacijama na kojima sam bila su objasnili da se u stvari radi o reviziji strategije. Dakle imaćemo još jedan dokument. Kakav će biti, kakav nam treba, moji strahovi, ...